Post by riekko on May 5, 2013 18:19:26 GMT 2
Nyros Reahlin Vanhojen ja Viisaiden temppeliherra, Lythos Myrskyntuoja
"Minä uskon ettei suurin osa heistä edes tunne todellisia voimiaan --- He voisivat syöstä maailman kaaokseen ja sieltä takaisin yhdessä päivässä" - Alkemisti
Maagit, synnynnäisiä tai eivät, ovat mystiikan verhoon kiedottuja, omiin oloihinsa vetäytyneitä erakkoja. He ovat muita rotuja hengellisempiä, onhan suurin osa heidän maailmaansa läpinäkymättömiä voimia ja olentoja. Maageiksi syntyneet voivat edustaa minkä tahansa rodun lahkoa ja siksi vain maagit eivät tunne oman rotunsa syntyhistoriaa tai mytologiaa. Sen sijaan jotkut maagit uskovat olevansa osa jumalten ikiaikaisia suunnitelmia. Tämä on tehnyt maageista niin suosittuja kuin hyljeksittyjä eri uskonlahkojen ja valtakuntien piireissä.
Vaikka maagit suosivatkin pääpiirteissään yksinäistä elintapaa, he voivat viettää aikaa mitä erilaisempien henkilöiden seurassa. Siitä huolimatta, että maagi on ihminen tai haltia, hän ei itse välttämättä koe kuuluvansa heidän piiriinsä ja siksi syntyneitä maageja pidetään usein omana rotunaan.
Maagien syntyminen on edelleenkin arvoitus itse kullekin. Maagi voi syntyä sattumanvaraisesti; magiaan täysin kykenemätön pari voi saada magiaa hallitsevan lapsen. Tämä on kuitenkin erittäin epätodennäköistä ja maageina syntyvillä lapsilla on taipumus kuolla syntymishetkellä tai varhaislapsuudessaan erilaisten onnettomuuksien kautta tai sitten kylän tai kaupungin vihamielisyyden takia. Tællissa tunnetaan kuitenkin muutamia maagisukuja, joissa magia on virrannut jälkeläisten suonissa monien sukupolvien ajan. Suvuissa magian laatu määräytyy verilinjan mukaan.
Yleispiirteitä:
Elinikä: Maageille ei ole lainkaan epätavanomaista elää päälle satavuotiaiksi
Ulkonäkö: Maagien ulkonäkö poikkeaa usein reippaasti valtavirran omasta. Kyse voi olla muodista tai muista ruumiin piirteistä.
Levinneisyys: Maagit ovat levittäytyneet lähinnä Iÿnmerelle, mutta heitä voi tavata myös suurkaupungeissa ja kylissä.